Saturday, November 20, 2010

Pisau Cukur





Saya baru habis tonton filem Pisau Cukur. walaupun agak terlewat menontonnya, filem yang dibintangi Fazura dan Maya Karin memang best dan puas hati. Jalan cerita ringkas dan menarik dan tak berbelit - belit macam filem lain. Lakonan Fazura dan Maya Karin memang mantap dan tergedik - gedik tapi tidak menjengkelakan sebaliknya rasa rasa lucu dan seronok melihat aksi dua aktres terkenal ini.
Filem ini mengisahkan dua orang wanita yang digelar Piasu Cukur tetapi ada sebab tersendiri kenapa mereka berdua jadi begitu. Pertemuan mereka dengan Ari dan fakih banyak memnpengaruhi dan meteka belajar sesuatu yang baru. Intan belajar dan megikut Ari menyiasat kematian datuk Zakarian dan bella pula belajar menari dengan Faqih. 
Filem ini juga membongkar persoalan siapa yang mata duitan sebenarnya dan persoa;an mengenai hidup berpoligami. rentetan kematian Datuk Zakariah banyak menuduh ketiga - tiga isteri datuk Zakaria, almaklumlah kemungkinan rasa cemburu, mahukan harta dan bermacam - macam lagi.
Lebih menarik lagi cara Bella cuba menggoda Datuk Hisham dengan meminjam sebuah buku yang sama dibaca oleh Datuk Hisham. Kemudian dalam filem ini memaparkan keberanian Bella memulakan langkah pertama dengan mengajak makan malam ( biasanya lelaki yang memulakan langkah untuk malan malam pertama bukan?)
Apapun filem ini memang menarik dan lebih menarik lagi poster filem yang 
sungguh cun dan menarik perhatian. Pertama kali melihat poster filem Pisau Cukur memang dah rasa filem ini memang best tapi sewaktu filem ini ditayangkan di pawagam tiada masa untuk ke sana.

No comments: