Saturday, November 20, 2010

Lagenda Budak Setan




Salam
Mula - mula novel dan sekarang sudah menjadi sebuah filem Lagenda Budak Setan. Pertama kali baca novel tebal ini adalah sepuluh tahun yang lalu sewaktu ditingkatan enam atas. Sepatutnya saya bergelumang dengan buku - buku pelajaran tetapi saya mengambil masa sedikit dengan membaca novel LBS secara bersembunyi.
 Mula - mula baca Kasyah di alam persekolahan, Ya Allah nakal gila dan memang layak dipanggil budak setan!Kasyah ada abang bernama Iskandar dan ada seorang ibu. Kasyah bertemu dengan Ayu di alam persekolahan. Mula - mula Ayu memang benci sangat dengan Kasyah sebab kenakalan Kasyah lama - kelamaan Ayu dan Kasyah bercinta.jadi bermulalah episod cinta Ayu dan Kasyah tetapi kehadiran bekas kekasih Ayu, Azmi mula menggugat hubungan mereka berdua sehingga Ayu terpaksa menipu Kasyah untuk memutuskan hubungan.

Percintaan mereka berdua bertaut kembali apabila bertemu di luar negara tetapi Ayu kembai meninggalkan Kasyah apabila terpaksa pulang ke tanahair sehinggalah Kasyah mendapat kad undangan perkahwinan Ayu dan Azmi. Kasyah terlalu kecewa.

No comments: