Saturday, September 9, 2017

The Boy



Filem ini bermula seorang wanita Amerika bernama Greta yang dilakonkan oleh Lauren Cohan mendapat tawaran sebagai pengasuh di England. Dia membuat keputusan meninggalkan Amerika untuk melupakan bekas kekasihnya.
Setiba di rumah agam milik keluarga Heelshire, Greta terkejut bahawa kanak-kanak yang bakal di asuhnya merupaka boneka bernama Brahms berusia dalam lingkungan 8 tahun. Boneka tersebut amat disayangi oleh pasangan suami isteri seperti anak kandung sendiri. Boneka itu seolah-olah hidup bagi pasangan suami isteri itu.

Selain itu muncul satu watak lelaki tampan yang menjadi penghantar barang ke  rumah agam tersebut bernama Malcom yang dilakonkan oleh Rupert Evans. Malcom tertawan dengan Greta dan sedia membantu Greta jika diperlukan.
Misteri dan keresahan Greta bermula apabila pasangan Heelshire mahu bercuti dengan meninggalkan Greta dan Brahms. Puan Heelshire meninggalkan menu dan peraturan untuk Brahms. Maka bermulalah hal-hal aneh yang menimbulkan ketakutan dan pertanyaan Greta. Setiap kali terpandang potret  keluarga, seperti mahu memberitahu sesuatu. Greta terganggu apabila dia di kunci dalam loteng, sedangkan dalam rumah agam itu hanya dia dan patung itu sahaja. Kemudian dia merasakan ada pergerakan seseorang dalam rumah sehingga dia merasakan Brahms, patung berhantu yang memiliki roh. 


Greta mula mencungkil rahsia demi rahsia tentang keluarga Heelshare yang sebenarnya kehilangana nak lelakinya yang amti akibat kebakaran. Oleh keraan tidak boleh menerima kematian itu, pasangan itu membela boneka sebagai anak sendiri. Namun misteri demi misteri memaksa Greta mencungkil dan mencari rahsia yang tersimpan setelah beberapa kali di ganggu

.

No comments: