Tuesday, September 29, 2020

Kaun?

Kaun?

1999
Astro Boo




Maksud kaun ialah siapa? Pada hari hujan lebat, seorang wanita muda lakonan Urmila Matondkar berbual dengan ibu bapanya melalui telefon, bertanya bila mereka akan pulang. Ketika dia melihat berita pembunuh bersiri di bandarnya. Loceng pintu berbunyi. Dia dapati ada seorang lelaki di luar memperkenalkan dirinya sebagai Sameer Purnavale lakonan Manoj Bajpai, yang mengaku sebagai rakan perniagaan pemilik rumah, Encik Malhotra. Wanita itu enggan membuka pintu. Dia memberirahu bahawa rumah ini milik Tuan Gupta. Sameer terus-menerus menganggu dan membunyikan loceng pintu. Wanita itu memberitahunya bahawa dia tidak akan membiarkannya masuk kerana bimbang. Wanita terdengar bunyi bising dan ketakutan, lantas dia berlari ke muka pintu dan membenarkan Sameer masuk.

Bekalan elektrik secara tiba-tiba, wanita itu pergi ke dapur untuk mencari lilin, tetapi sebaliknya menjumpai kucing peliharaannya yang mati. Ngeri, dia berlari ke pintu dengan panik, hanya untuk mencari lelaki lain yang memegang pistol. Lelaki itu mengenalkan dirinya sebagai Inspektor Qureshi lakonan Sushant Singh dan menghubungi balai polis untuk mendapatkan bantuan. Sameer dan wanita itu mencurigai terhadap Bashir, dan dua lelaki kemudian bertengkar. Semasa dua lelaki itu bergaduh, wanita itu memegang pistol Qureshi, memaksanya untuk mengaku bahawa dia sebenarnya bukan polis, tetapi pencuri.  Wanita itu menelefon ibunya dan memintanya untuk menghubungi polis.

Sameer dan Qureshi bertengkar hingga menyebabkan kematian  Qureshi. Wanita itu berlari ketakutan menuju ke loteng. Sameer memujuk dan memberitahu dia melakukan kerana keselamatan. Wanita itu berlari dan menyorok. Sameer kepenatan duduk di atas karpet bergulung. Dia rasa lain macam lalu membuka gulungan itu namun ada sesuatu yang mengejutkan dia.

Plot twist 😁

No comments: