Saturday, August 5, 2017

Homestay Pak Ngah, Pulau Melaka, Melaka Raya/ Banda Hilir

Homestay Pak Ngah
Unit Pangsapuri Pulau Melaka di tingkat paling bawah berlokasi di Pangsapuri Pulau Melaka, Pulau Melaka, Melaka Raya/Banda Hilir, Melaka.
RM 150 semalam. 
Kenapa harus pilih Homestay Pak Ngah?




Taman permainan

taman permainan

Bersebelahan dengan pangsapuri Pulau Melaka






berada dalam kawasan Pulau buatan, Pulau Melaka. Pulau Melaka akan menjadi pusat komersial dan membeli belah. Bersebelahan dengan Masjid Selat Melaka dan bersebelahan dengan laut selat Melaka.
3 bilik tidur. 



Bilik Tidur Utama dan berpenghawa dingin

Bilik Tidur Utama
Bilik Tidur Kedua dan berpenghawa dingin

Bilik tidur ketiga

Toto tidak disediakan

2 Bilik Air


Bilik air di dapur


Bilik Air di  bilik utama

Astro Njoi. 
Satu set meja makan,
Sofa di ruang tamu, 
Peti sejuk. 
Seterika disediakan







Bilik pertama dan kedua disediakan penghawa dingin. Kami sediakan heater, pinggan mangkuk, dan peralatan serta perkakasan dapur. Seterika disediakan. Kami tak sediakan cooker rice. Ada juga tanan permainan di belakang unit Homestay Pak ngah

3-5 minit ke pusat banda Hilir dan pusat membeli belah dan kawasan bersejarah. Bagi yang suka membeli belah ada Mahkota Parade dan dataran Pahlawan. Malahan tempat ebrsejarah pun di sekitar Banda Hilir. Malahan 2 minit ke pusat membeli belah yang baru di buka. Di Banda Hilir dan Melaka raya tiada masalah kedai makan minum. 


5-10 minit ke Pantai Klebang. Sepanjanh jalan ke Klebang ada restoran makanan segera iaitu Starbuck dan Mc Donald


5-8 minit ke Kuih Keria Limbongan

5-8 minit ke Mi Goreng Hassan di Tengkera

Lagi satu yang best di belakang Pangsapuri Pulau Melaka ada jalan menuju ke pantai. Di situ ramai yang memancing ikan. Saya pernah ke situ. Memang cantik.

Berminat boleh hubungi saya IdaHidayah Mohd Rasid aka Ida Hidayah Rasid di talian 0193914673 ataupun Tn Hj Mohd Rasid 0196696456 atau telefon rumah 062632606. Jika saya tidak menjawab panggilan boleh tinggalkan mesej di WhatsApp

No comments: