Saturday, August 5, 2017

The Swimmer



Filem Thailand yang diterbitkan pada tahun 2014. Filem ni tak seram sangat sangat. Tiada babak yang mengejutkan cuma persoalannya terjawab di minit-minit akhir filem ini. Awal filem  hingga pertengahan kita dah boleh agak siapa yang timbulkan konflik. Filem ini juga banyak mengimbas kembali hubungan Perth dan Ice.

Filem ini mengisahkan dua perenang berbakat iaitu Tan dan perth yang merupakan dua sahabat baik tapi misih dalam acara renang untuk bersaing menjadi juara. Pada masa yang sama, Perth menaruh hati kepada Ice, kekasih Tan. kesibukan Tan menyebabkan perth mengambil peluang mendekati Ice yang ingin belajar berenang.

Ice bunuh diri. Tan merasa kecewa dan beritahu Perth Ice hamil sebelum bunuh diri. Tan ingin tahu siapakah lelaki yang menghamilkan Ice. Perth pula sentiasa mencari jalan agar Tan tidak berjaya tahu siapakah lelaki tersebut.

Saya tak suka pengakhiran filem ini sebab rasa tak adil. Tan lelaki yang setia menerima Ice yang hamil manakala Perth hanya takut mengambil risko dan menyelamatkan dirinya saja.

No comments: