Saturday, October 28, 2017

Thor: Ragnarok



Menonton Thor: Ragnarok saya lihat begitu berbeza dengan filem-filem Thor sebelum ini. Saya sendiri tertanya, ini ke filem Thor? Watak Loki pula walaupun ada muslihat namun banyak membantu Thor. Watak Hela adalah yang paling menakjubkan. Saya suka lihat dan gayanya yang seksi sewaktu menukar diri. Cate Blanchett memang  boleh pegang apa saja watak jika kita ikuti setiap filem-filem lakonannya.

Filem-fielm Thor kali ini dilihat lebih ringan dan santai serta lucu sehinggakan boleh membuatkan penonton terbahak-bahak. Malahan latar filem ini dilihat begitu warna warni dan ceria. Saya terpesona juga melihat pertarungan  Thor, Hulk, Loki dengan hela yang dilihat macam ala-ala teater muzikal yang siap ada latar muzik. Menarik sebenarnya.

Saya sukakan babak pertarungan Thor dan Hulk yang dilihatkan begitu epic sekali. Saya tak dapat bayangkan bagaimana kalau geng-geng Avengers ada sama, pasti mereka keliru mahu membantu yang mana satu atau bagaimana mahu menghentikan petarungan tersebut.


Thor: Ragnarok berbeza namun boleh di terima walaupun teruk tetapi boleh di tonton. 3/5 bintang!

No comments: