Saturday, January 2, 2016

Mencari 'Mr Right: My George




Annie yang bercita-cita mahu menjadi Novelis mendapat berita baik bahawa buku beliau My George akan diterbitkan. Penerbit beliau Della  memberitahu beliau bahawa beliau teruja tentang kisah hubungan Annie dengan teman lelaki yang sempurna George. Malah, mereka tidak sabar untuk bertemu dengannya apabila Annie membuat penampilan pertama di Ekspo Bookseller Amerika bertemu dengan lelaki bernama George yang begitu sempurna di matanya. Annie menulis kerana mengimpikan lelaki yang sempurna seperti George dalam novelnya. Della dan Annie berbincang untuk menggunakan lelaki bernama George  untuk melariskan novel tersebut. Annie juga cuba mendekati lelaki itu agar mereka lebih rapat.
Novel ini bukan cerita benar mengenai apa yang telah berlaku, ia adalah salah satu fiksyen tentang apa Annie berharap akan berlaku. Sejak Della telah menjual novel itu sebagai memoir, dia mencadangkan mereka menyewa "George" untuk Ekspo Buku nanti agar pembaca novel My George lebih teruja.
Annie memiliki kawan lama bernama Henry, pereka Landskap yang sentiasa memberi sokongan namun tidak ebrsteuju bahawa Annie menipu pembaca dengan menggunakan George bagi melariskan novel tersebut. Henry juga rasa bimbang dan cemburu jika Henry benar-benar jatuh cinta dengan Annie.
Sehari sebelum Ekspo buku berlangsung, Annie ditemui oleh Henry dan meluahkan perasaannya. Henry berkata nama George dalam novel Annie boleh sahaja ditukar dengan namanya. Malah dia yakin hanya dia lelaki yang diperlukan oleh Annie sebenarnya.

No comments: