Monday, September 28, 2020

Mary

 Mary

2019
Fox Movies

Suami Sarah, David, seorang Kapten kapal pelancongan membeli sebuah kapal layar yang telah ditinggalkan oleh Pengawal Pantai. David membawa Sarah dan dua anak perempuan mereka, Lindsay dan Mary bercuti menuju ke Bermuda, untuk mengukuhkan ikatan keluarga setelah Sarah curang dan kembali Kepadanya. David memperbaiki kapal bernama Mary, sama nama yang sama dengan anak perempuan bongsu mereka. Tommy, teman lelaki Lindsay dan anak didik David, melihat cahaya menakutkan yang terpancar dari kapal ketika mengambil gambar keluarga David

David, Sarah, Mary, Lindsay, Tommy, dan rakan David, Mike berlayar ke Bermuda. Mary memiliki teman khayalan, seorang wanita yang dia dakwa hidup di atas kapal, dan mula membuat lukisan krayon yang menakutkan. Pada malam pertama, David terdengar bunyi dari dek atas. Dia mendapati Tommy, yang telah menikam dirinya sendiri dengan pisau dan menyerang David. David dan Sarah hantar Tommy ke Pusat institusi mental di Kepulauan Abaco, dan bertekad untuk merahsiakan ini dari yang lain. David menerima berita bahawa Tommy menggantung dirinya sendiri, sangat mengejutkannya. Sarah kemudian mendapati Mary telah melukis gambar hangman sebelumnya. Banyak perkara ghaib berlaku, seperti jejak kaki yang muncul secara misteri, Sarah mengalami mimpi buruk seperti terkurung di dalam kabin dan melihat seorang wanita misteri.

Ketegangan semakin konflik antara anak kapal. Mary menghancurkan gelas ke wajah Lindsay, dan David dan Sarah terus bertengkar, kerana Sarah ingin berpatah balik sementara David ingin meneruskan perjalanan apabila Sarah meneliti sejarah kapal itu, dan mendapati bahawa pemiliknya sebelumnya telah hilang dalam perjalanan yang serupa, dan pemilik sebelum ini juga semuanya berlayar ke destinasi yang sama. Kapal layar miliki rahsia semangat ahli sihir yang berusaha menggantikan anak-anaknya setelah lemas. David dan Sarah bersetuju untuk kembali, dan David memerintahkan Mike untuk mengubah haluan. David mendengar suara misteri, dan mendapati Mike, telah menghancurkan layar, menguras kapal.

No comments: