Monday, July 4, 2011

Tyler Perry

salam isnin,

Kenal Tyler Perry? Sejujurnya saya tidak eknal beliau tetapi nama beliau cukup gah di Hollywodd malahan lebih hebat  berbanding pelakon - pelakon yang ada pengikutnya snediri. Apa yang menarik, aktor ini memiliki studio filemnya sendiri dan dikatakan memiliki segala - gala hidupnya namun satu perkara yang tidak boleh dilupainya iaitu zaman silam.
saya sedang menonton rancangan Oprah Winfrey. Kali ini wanita ternama ini emnemjubual seorang pelakon hebat dan pengarah yang terkenal iaitu Tyler Perry. Bila menonton temubual beliau dengan Oprah Winfrey, saya berasa sungguh kasihan dengan pelakon ini kerana zaman kecil beliau hingga remaja sungguh menyedihkan. Bleiau menjalani hidup dengan keadaan yang memilukan. Sejak kecil beliau telah mengalami penderaan fizikal yang dilakukan oleh bapanya  malahan mengalami ganggun seksual pada zaman kanak - kanaknya. Beliau diganggu secara seksual oleh seorang pembuats nagkar, Jururawat lelaki dan ibu kepada rakannya. ketika itu beliau tidak tahu apa itu seks. Beliau amat menyayangi ibu walaupun ibunya seorang yang pasif dan turut menyayangi makciknya, Jerry yang menjadikan tempat beliau berlindung.
Tyler juga merupakan sahabat baik kepada with Oprah WinfreyWill Smith and Janet Jackson. dalam Oprah Winfrey, saya melihat oprah mengalirkan air mata bila mendengar sahabat baiknya mendedahkan zaman kanak - kanak. Ini kerana Oprah juga pernah menjalani detik hitam dalam hidupnya.
Nmaun apa yang menarik, Tyler seoranga nak yang baik, meskipun pernah didera, setelah terkenal, beliau amsih menghantar cek bulana kepada bapanya malahan bapanya duduk di rumah yang besar. Katanya, beliau telah lama memaafkan bapanya. Kisah tragis hidup Tler menjadi inspirasi rakyat Amerika

No comments: